woensdag 17 april 2013

Een dag niet geschreven


Een dag niet geschreven is een dag niet geleefd. Dat is natuurlijk niet zo. Dat ik een dag niets op dit blog publiceer, betekent niet dat ik niets heb geschreven. En dus ook niet dat ik niet leef. Maar voor wie graag schrijf, is het wel van belang om te blijven schrijven.
En te publiceren. Wat ik bij deze dan ook doe. Publiceren.
Want ik ben in feite niets anders dan een publicist. Ik blog vrijwel dagelijks, ik houd interviews, schrijf artikelen voor bladen, maak verslagen voor #WijDoenHetZelf, ben als hoofdredacteur betrokken bij het E&R-magazine Tentstof, ben als bladmanager betrokken bij het magazine 316.
Aan schrijven en publiceren geen gebrek. Dat is ook het liefste wat ik doe. Verhalen de wereld in sturen. Dan weer een literair verhaal, dan weer een verslag van een bijeenkomst, dan weer een interview.
En waarom? Om de mensen al schrijvend te entertainen. Te vermaken. Niet om het pure vermaak om maar te vermaken. Maar vooral om mensen kort af te leiden van de dagelijkse beslommeringen. Even een moment om te ontspannen.
Daarom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten