De afgelopen twaalf weken heb ik gewerkt
binnen het project #WijDoenHetZelf (#WDHZ). Via dit project vanuit de gemeente
Leeuwarden, heb ik geprobeerd aan de slag te komen als stadsschrijver. Om tijdens
het project al werkervaring op te doen, heb ik elke dag een stuk geschreven.
Elke dag vijfhonderd woorden. Over wat
ik tijdens het project heb gedaan. Of wat ik niet heb gedaan. Zo zat ik bij
elke bijeenkomst van #WDHZ. Voor mijn stukjes heb ik de feiten gebruikt als
kapstokken, en de verhalen aan de feiten opgehangen.
Geen kale journalistiek dus, maar veel
meer een Martin Bril-achtige manier van schrijven. Ik heb me in die twaalf
weken daarin ontwikkeld. Ik ben er nog niet, maar ik ben wel onderweg. Een
kleine veertig verhalen heeft het project #WDHZ opgeleverd.
Al die verhalen zijn gebundeld. Het boek
wordt via mijn uitgeverij Boekscout.nl uitgegeven. ‘Wat zie je, mensenkind?’ is
de titel van het boek. Ik heb voor deze titel gekozen om een aantal redenen. Enerzijds
is het een verwijzing naar de profeet Jeremia, een ‘practical joke’ voor de
meer Bijbelvaste lezers.
Ik heb ook voor deze titel gekozen,
omdat het onder woorden brengt wat ik heb gedaan tijdens #WDHZ: om me heen
gekeken en beschreven wat ik zag.
Het manuscript ligt nu bij de uitgever. Nu
begint het laatste deel van het proces: de allerlaatste details, en aanvragen
van ISBN. Dat soort details. Ik verwacht dat begin juli het boek daadwerkelijk
te bestellen is.
Voor wie dat leuk vindt, wordt vanuit de
uitgever een promotiemail verstuurd als het boek klaar is. In die promotiemail
staat een link naar de webwinkel van Boekscout.nl, waar het boek te bestellen
is. Ben je geïnteresseerd in deze promotiemail?
Mail dan naar fritstromp@gmail.com
en zet in die mail deze zin: Ik geef toestemming voor gebruik van mijn mailadres
voor het toezenden van een eenmalige promotiemailing.
Als ik de mail heb
ontvangen, geef ik je adres door aan Boekscout.nl. En dan volgt de promotiemail
vanzelf.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten