vrijdag 15 februari 2013

Bob Dylan’s blogspot viert lustrum


Beste Tom,

Een blog aan jou gericht. Om je te feliciteren met je blog. Bob Dylan in (het) Nederland(s) bestond gisteren vijf jaar. Een lustrum. De balans opmaken zou je zelf moeten opmaken, dat hoef ik niet voor je te doen.
Maar toch, wat is er in die vijf jaar gebeurt? Verschillende verzamelalbums van de held zijn de revue gepasseerd. In 2009 verschenen Together Through Life en Christmas in the heart. Vorig jaar verscheen Tempest. Drie studioplaten. Wat een genot.
Dylan is in die periode tussen 2008 en 2013 vier keer in Nederland geweest. Drie avonden in de Heineken Music Hall, een keer in Ahoy (met Mark Knopfler). Dat op het gebied van Dylan’s muziek.
En dan nog de exposities van Dylan’s schilderijen. Het optreden bij Obama. Tournee door China. Boeken over de artiest, geruchten over nieuwe autobiografieën. De zeventigste verjaardag van Dylan.
Niet vergeten: jouw drie boeken over Dylan. Verschenen ook in het afgelopen lustrum.
Vanwaar dit blog? Gewoon, omdat het kan.
Ik wens je nog een lustrum toe. En nog een. Wat mij betreft ga je door tot sint juttemis. Omdat ik zo geniet van je stukken. Ik ben niet altijd eens met je verhalen. Maar je prikkelt me wel om steeds opnieuw naar Dylan te luisteren.
Go ahead, go now, you can’t refuse.

Frits

Geen opmerkingen:

Een reactie posten