zaterdag 2 februari 2013

Gemeentelijke buitendienst


Sinds anderhalve week vervul ik een werkstage. Bij de gemeentelijke buitendienst van Leeuwarden. ‘De schoffelaars’, zoals mijn collega’s ook wel worden genoemd. Het zijn de bekende mensen binnen een gemeente. De –veelal- mannen die in de plantsoenen aan het werk zijn.
Onkruid wieden. De grondspiegels (niet de spiegels waar je jezelf in kunt zien, maar de grond om bijvoorbeeld een boom of van een perk) ophogen met zwart zand. Bloemen snoeien. Bollen planten.
Dat is ook mijn werk nu. De afgelopen tien dagen vooral bezig gehouden met het ophogen van perk en plantsoen. In de binnenstad.
Heerlijk de hele dag in de buitenlucht. Met de armen bezig. Zolang het niet regent, is er best nog wat te doen. Ook wel in de winter, hoewel het werk dan wel vrij minimaal is.
Mijn werkstage is voor maximaal een jaar. Of korter, als ik een betaalde baan vindt.
In de buitendienst gaat wel veel werk zitten. Plus dat ik daarnaast nog een aantal nevenactiviteiten heb. Dat zorgt er voor dat ik weinig kan bloggen. Tot ergernis van mezelf, omdat ik graag blog en schrijf. Maar helaas, soms is het niet anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten