zaterdag 18 februari 2012

De prins en het meisje

Prins Johan-Friso ligt te sterven. Of in ieder geval, hij is in levensgevaar. Na een ski-ongeval is hij in een universitair ziekenhuis in Innsbrück beland. Niet zozeer omdat de Oranjes bij een Zwitserse verzekering zitten. Maar omdat de familie daar op ski-vakantie was.
Voor de koningin natuurlijk een nachtmerrie, om je bloedeigen zoon te zien lijden. Wat zou er door zo'n moeder heen gaan? Ik kan het me niet voorstellen (ben geen moeder), maar toch – ik denk dat je zoiets niet wilt meemaken.
Tegelijk zit Mabel aan het ziekbed van Friso. Zij vormt een mooi onderwerp voor complottheorieën. Dat zij het op een akkoordje heeft gegooid met Klaas Bruinsma en consorten. Als wraak voor alles wat Bruinsma is aangedaan, moet de Koninklijke Familie lijden. Of anders heeft Mabel genoeg van 'de dominee' opgestoken, om zelf een liquidatie te laten uitvoeren.
Misschien. Maar het lijkt me sterk dat Mabel erachter zit. Alsof ze er een voordeel bij heeft. Dat lijkt me niet het geval.
Nu ik het toch over complottheorieën heb, misschien was Friso wel homoseksueel. Hij kende de piste, en wist van de gevaren die er waren. Maar juist dat vormde een mooie omgeving voor een 'ongeval', en nam hij zijn homoseksualiteit mee onder de sneeuw.
Dat zou kunnen. Ik weet het niet.
Laten we hopen en bidden dat Friso gauw weer beter wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten