vrijdag 3 februari 2012

Liefde, deel 2

Op vrijwel dezelfde plek als waar ik eerder een zoenend paartje heb zien staan, zie ik er nu weer een stelletje. Volgens mij is dit stel een ander dan Klaas en Tessa. Dit stel beleeft hun liefde intenser. Het meisje houdt haar hoofd schuin, naar rechts. De jongen houdt zijn hoofd op schuin, naar rechts. Hun monden staan op elkaar. Het lichaam van de jongen leunt tegen het lichaam van het meisje. Je zou kunnen zeggen dat deze twee geliefden de liefde bedrijven.
Ik loop er voorbij, en zie dat er langs dat stelletje meerdere mensen lopen. Ook komt er een aantal fietsers voorbij. De jongen en het meisje schamen zich niet. Ze trekken zich niets aan van de mensen om hen heen. Ik zie ze nauwelijks bewegen, ze staan daar gewoon.
Zouden die twee zich bewust zijn van hun omgeving? Volgens mij niet. Volgens mij denken ze alleen aan elkaar. Dat is voldoende voor ze. Zo eenvoudig kan liefde zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten