zaterdag 26 februari 2011

André's tweet over Otto

Het blijkt te kloppen: oud-Statenlid vd #SGP Otto vd Galiën staat op de #PVV-lijst #Friesland. Vroeger was er samenwerking met @ CU..
Deze tweet gooide ChristenUnie-partijleider André Rouvoet vanmiddag de digitale ether op. Het is een vrij late publieke reactie van de oud-minister. Want ja, ik wist het al, en niet sinds gisteren of vorige week.
Half januari meldde het Friesch Dagblad al dat Otto van der Galiën de overstap had gemaakt van de SGP naar de PVV. Momenteel staat hij tweede op de kandidatenlijst van de PVV in Fryslân. Eerder zat hij in diezelfde Staten namens de ChristenUnie/SGP-fractie.
Ik heb Otto gebeld en met hem gesproken. Dit interview verschijnt halverwege maart in de Perspex. Wellicht dat Rouvoet dat interview heeft gelezen? Maakt niet uit. Ik heb het interview gehouden, en ik ben de hoofdredacteur van de Perspex. Ik zou daarom kunnen beslissen om delen alvast te publiceren.
Dat doe ik niet. Wel laat ik weten dat Otto van der Galiën zich profileert als een heuse PVV'er. Met ruimte voor zijn eigen christelijke normen en waarden. Maar met traditionele PVV-standpunten, zeker inzake vluchtelingen.
Otto, Otto, je hebt je politieke vrienden weer weten te verrassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten