zondag 27 februari 2011

Nick & Simon's benefietconcert

Om eerlijk te zijn: Nick & Simon ken ik niet (goed). Ik weet dat het vrienden zijn van Jan Smit, en dat ze uit Volendam komen. Maar hun muziek? Al sla je me dood, ik heb geen idee. Daarvoor ken ik ze helemaal niet. Misschien doe ik ze daarmee te kort, maar dat laat ik gemakshalve in het midden.
Wat ik aan dit zangduo waardeer, is dat ze in april een benefietconcert gaan geven. Belangeloos treden ze op voor Edukans, waar ze sinds vorig jaar ambassadeurs voor zijn. Dat vind ik mooi, dat Nick & Simon zoiets willen doen. Hartverwarmend is misschien een overdreven woord, maar waarom zou ik dat woord niet gebruiken?
Het zou de Volendammers overigens nóg meer sieren als ze de opbrengst van een Symphonica In Rosso-optreden ook zouden doneren aan Edukans. Maar dat zeg ik – ik ga niet over het huishoudboekje van de zangers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten