zaterdag 26 februari 2011

Weer een blog

Ja hoor, het is vanaf vandaag weer zover: ik heb een nieuw blog. Niet dat ik niets te doen heb, voor wat betreft het schrijven. Ik houd al een persoonlijk blog bij (Modern Times), een politiek blog (Frits bij PerspectieF) en mijn nieuwssite (JournalistFrits.nl). Op elk van deze drie blogs schrijf ik elke dag één bericht, gezamenlijk dus drie berichten per dag.
Alsof dat nog niet genoeg is. Nee, dat is het ook niet. Met dit nieuwe blog wil ik meer inspelen op het actuele nieuws, wat andere journalisten schrijven. Het gaat dan ook niet zozeer om mijn eigen gemaakte nieuws, maar van wat ik zelf ben tegengekomen op het internet.
Ik wil dan ook in principe meerdere keren per dag iets op dit blog schrijven. Over opvallende nieuwsberichten, opmerkelijke verhalen, nieuws wat mij aanspreekt, actualiteit in een perspectief zetten, en wat dies meer zij. En dat alles, om vlieguren te maken als blogger.
Nog even over de titel van dit blog: “Mijn nieuws van de dag, Frits”. Deze zin komt uit de talkshows van Frits Barend en Henk van Dorp. Zij waren de eerste late-night-talkshow-presentoren op de Nederlandse televisie. Wie kent niet de vaste tafel van 'Villa BVD' en 'Barend en van Dorp', met Jan Mulder als vaste gast en de vaak terugkerende Boudewijn Büch?
De openingszin van de uitzendingen was altijd: 'Wat is jouw nieuws van de dag?' Henk van Dorp antwoordde met de zin: 'Mijn nieuws van de dag, Frits...” En zie hier de titel van mijn blog!
Goed, genoeg gepraat. Nu tijd voor de daden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten