donderdag 1 maart 2012

Complimentendag

Het is vandaag de Nationale Complimentendag. Een initiatief om elkaar meer complimenten te geven. Een dag om er extra bij stil te staan. Want het niet-ontvangen van deze waardering schijnt de belangrijkste reden te zijn voor ontslag, het stoppen van vrijwilligerswerk en het beëindigen van relaties.
Omdat complimenten gratis zijn, wordt er aan deze dag geen geld verdiend. Zegt de organisatie. En waarom zou die bewering onjuist zijn?
Maar wat me dwars blijft zitten is het feit dat er een dag nodig is voor het uitdelen van complimenten. De argumentatie kan ik nog wel volgen. Maar volgens mij gaat het te ver als je vanwege die redenen maar een dag per jaar uitzoekt om je waardering uit te spreken. Alsof je een kerstpakket krijgt van je baas, waarvan je de naam niet eens weet.
Ik ben voorstander van het vaker uitdelen van complimenten. Maar ik ben benieuwd wie er over een half jaar nog complimenten geeft. Of zich er bewust van is om waardering uit te spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten