donderdag 2 mei 2013

2 mei 2002


Vandaag is het precies 11 jaar geleden dat ik voor het eerst naar Bob Dylan ben gegaan. Een concert in Rotterdam. Daar en toen, tijdens dat concert, ging ik volledig voor de bijl. Ik moest en zou meer weten van deze Amerikaanse dichter.
Ik heb maar weer eens de bootleg opgezet van dat concert. Wat een schitterend concert was dat! Dylan op gitaar, en nog keurig ook. Goed bij stem. Mooie harmonische samenzang met gitaristen Larry Campbell en Charlie Sexton.
En een waanzinnige setlist. Beginnend met Wait For The Light To Shine. Kippenvel-uitvoeringen van onder meer Tell Me That It Isn’t True en Blind Willie McTell. En wat te denken van Solid Rock.
Wonderschoon was eveneens de uitvoering van Blowin’ In The Wind. Alsof Dylan het voor het eerst speelde.
Een mooie herinnering, aan mijn eerste Dylan-concert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten