dinsdag 15 november 2011

Doe Maar

Doe Maar treedt volgend jaar weer op en heeft vanavond al opgetreden. Tijdens een optreden in Austerlitz, lieten de mannen weten dat ze volgend jaar Symphonica in Rosso gaan uitvoeren. Het nieuws lekte al uit, toen ik vanmiddag bij Stefan was. We besloten dat we er heen gaan. Nu nog iets roods gaan zoeken.
Ik heb Doe Maar twee keer eerder gezien. De eerste keer was in Ahoy', elf jaar geleden. Toen ging ik met mijn broer Thijs. Het was mijn eerste concert wat ik meemaakte. Ik was toen veertien jaar, en ontdekte toen de reünie-band. Het was ook de opmaat voor mijn voorkeur voor Ernst Jansz.
In 2008, tijdens mijn studie, kwam Doe Maar weer bij elkaar. De Kuip, het stadion van voetbalclub Feyenoord, was toen het decor van de reggae-groep. Toen liet de band weten dat ze weer bij elkaar kwamen. Een gastoptreden bij Guus Meeuwis bleek toen het enige wapenfeit na 'De Kuip', ondanks geruchten over een nieuwe cd.
En nu, nu is het 2011, is Doe Maar verreweg de meest succesvolle band uit de Nederlandse historie (met meer compilatie-albums dan reguliere albums), en zullen de kaartjes binnen no-time uitverkocht zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten