donderdag 3 november 2011

Korfbal

Sinds dit seizoen ben ik officieel lid van KV Heerenveen. Ik korfbal weer en betaal contributie. Ik hoor er weer helemaal bij. Korfbal is desondanks een sport waar weinig aandacht voor is. Misschien ook wel terecht, omdat het in de media bekend staat als een ondergeschoven sport.
Sinds bijna 35 jaar is er ook een wereldkampioenschap korfballen. De finale stond bij voorbaat al vast: Nederland tegen België, de enige twee landen waarin de sport erg populair is. Waarbij Nederland de bovenliggende partij is.
Of ik zelf ook ambitie heb als topspeler binnen de korfbal? Nee, daar moet ik niet aan denken. Het gaat me op het spelletje, en het is leuk als je het op amateur-basis speelt. Daar heb ik de leukste herinneringen aan, hoewel ik niet professioneel speel.
Ach, meedoen is belangrijker dan winnen. Om maar eens een cliché te gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten