donderdag 26 januari 2012

Droom: geschoten

Ik ben op een feestje. Of eigenlijk een feest, want het is best druk in de grote zaal. Het lijkt een gezellig TL-verlichte gymzaal. Misschien is het meer een groot restaurant, waar voor de gelegenheid minder tafeltjes staan. In plaats daarvan staan de aanwezigen.
Geel is de dresscode. Je moet iets geels aanhebben. Keeper Maarten Stekelenburg heeft een oud shirt van Ajax uit de kast getrokken. Met zijn gele keepers-shirt staat hij vlak bij mij. Opeens zie ik een man, zo'n twintig meter verderop, met een uitgestrekte arm staan. In zijn hand heeft hij een pistool. Hij richt op iemand.
“Liggen! Liggen!” wordt overal geroepen. Ook Maarten geeft die opdracht. Plots heb ik een hand van Maarten in mijn gezicht. Terwijl hij met zijn hand gebiedt om te liggen, komt die hand dus in mijn gezicht. In het gaan liggen zie ik dat iedereen in de zaal is gaan liggen. Het doet me denken aan een moskee, waar de gelovigen aan het bidden zijn. Maar hier ligt iedereen door elkaar.
Er wordt geschoten door de pistoolman. Een aantal keer.
Dan wordt ik wakker. Er is niets van het feestje over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten