zondag 15 januari 2012

Liesbeth List

Liesbeth List heeft aangekondigd dat ze stopt met optreden. Met haar jubileumtournee, vanwege haar veertigjarig werkzaam leven, neemt de zangeres afscheid van het publiek. Geef List maar eens ongelijk. Ze heeft alles gedaan tijdens haar carrière. Nu is ze 70, en is het tijd om te genieten van het plichtloze bestaan.
Bijzonder dat je op je zeventigste kunt zeggen dat je stopt met werken. Hoezo stoppen met je 65e? Doorwerken kan dus prima – mits je gezondheid dat toelaat (maar dat geldt eveneens voor het doorwerken tot 65, en elke andere leeftijd).
Natuurlijk ken ik Liesbeth List ook. Haar hit met Ramses Shaffy is een klassieker. Hun professionele samenwerking mondde uit in een levenslange vriendschap. Waar Shaffy, mede door korsakoff, zijn levensavond doorbracht in een verpleeghuis, ging List stug door.
Twee keer kroop List in de huid van de chansonnière Edith Piaf. Bij de reprise was ik van de partij. Ik schreef er een recensie over voor school en voor 'Ik houd van theater'. Niet dat ik gelijk fan werd van List, maar ik was wel onder de indruk. En nadien viel mij haar naam steeds vaker op in de media.
Nu stopt ze dus. Op een leeftijd waarop dat mag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten