dinsdag 24 januari 2012

Poule des Doods

Sinds kort volg ik de Poule des Doods met hun eenzame uitvaarten. De Amsterdamse schrijver F. Starik heeft er zelfs twee boeken over geschreven. Over die eenzame uitvaarten. 'De eenzame uitvaart' en 'Eén steek diep'.
Ik was van plan om in Heerenveen, want daar woon ik, ook een Poule des Doods te beginnen. Zoiets doe je niet zomaar. Ik informeerde bij Starik zelf hoe dat opstarten precies gaat. Of ik me ook aan bepaalde regels moet voldoen.
Starik hield de boot af. Hij mailde me terug over het ontbreken van een eenzame uitvaart. Over gekwalificeerde dichters. Over geen geklungel bij het graf. Dat het geen zin heeft om de organisatie van een Heerenveense Poule op te nemen, met alle sympathie voor het idee.
Dat dan weer wel.
Helaas. Dat wordt dan de Amsterdamse gedichten over de eenzame doden volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten