zaterdag 7 januari 2012

Royalty's

 
Een prachtig mailtje kreeg ik deze week van mijn uitgever. “Vandaag hebben wij een bedrag van € 44,62 overgemaakt op je bankrekening. Dit zijn de royalty's die je in 2011 door de verkopen van je boek hebt verworven.”
Het zijn de royalty's voor mijn twee boeken. Dat geldbedrag wordt berekend over het aantal boeken dat wordt verkocht via de boekhandel of via de uitgeverij zelf. Van mijn eerste boek zijn 17 exemplaren via de boekhandel verkocht en 2 via de boekhandel. Dat levert mij dan € 24,26 op. Van Gisteren is een herinnering zijn 13 boeken via Boekscout verkocht en 2 via de boekhandel. Dat levert dan € 20,36 op.
Het zijn geen forse bedragen. Daar doe ik het ook niet voor. Het leuke is dat je eigen boek wordt gekocht en gelezen. Dat je je eigen naam op de voorkant van een boek ziet staan. Ik wil schrijven, uitgeven, en dit is een mooie manier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten