zondag 22 april 2012

Briliaans

Dit weekend ben ik veel op de weg geweest. Zo was ik onderweg om de bootleg van Dylan in Ahoy (van oktober vorig jaar) op te halen. In Leeuwarden geweest om nog wat spullen te brengen. Naar Almelo geweest voor Project Beerze. Bij een vriend in Wierden geweest. Op kraambezoek in Zwolle.
Genoeg te zien, en daarom genoeg om over te schrijven. Onderweg heb ik regelmatig gezocht naar een goede openingszin. Of een onderwerp waar ik zonder meer over kon uitweiden. Net zoals Martin Bril, die van een rotonde een hele verhandeling kon schrijven.
Thuisgekomen bedenk ik me dat het vandaag 22 april is. Drie jaar geleden overleed de schrijver aan darmkanker. Drie jaar alweer. Wat gaat de tijd snel. Maar wat wordt Bril node gemist. Door mij, maar waarschijnlijk door veel meer mensen.
Gloort er hoop aan de horizon? Gelukkig wel. In Nederland is een nieuwe ster. Nico Dijkshoorn is wat mij betreft de enige vervanger van Bril. Martin Bril is dood. Leve zijn Bril.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten