donderdag 19 april 2012

(On)gelezen

Het is mij al twee keer overkomen. Dat ik een mail niet voorbij heb zien komen, maar die wel geopend in mijn mailbox staat. En dat terwijl ik toch een blackberry heb, waar al mijn mail voorbij komt.
Zo mailde ik vorige week met mijn vader. Ik had hem de tekst Prediker 11: 1 gemaild, en verwachtte daar wel een antwoord op. Toen ik de volgende ochtend mijn mail bekeek op de computer, zag ik dat mijn vader die vorige avond nog had gereageerd. En dat die mail gelezen was. Inderdaad, ik zag de mail ook op mijn telefoon. Maar ik kon mij niet heugen dat ik die mail ook daadwerkelijk gelezen had.
Vanmorgen keek ik naar een mailwisseling over de komende E&R-week. Ik wilde het een en ander terugkijken voor de administratie. Ik zag dat in deze mailwisseling een mail stond die ik niet had gezien. Sterker nog, ik dacht juist aan die mailer, omdat hij in het verleden vrij traag was met het beantwoorden van mails. Maar nu was ik degene die de mail van hem niet had gezien.
Het is een wonder van techniek, maar de techniek staat voor niets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten