dinsdag 17 april 2012

Debat anticonceptie


Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten wil dat er een maatschappelijk debat komt over verplichte anticonceptie. Een nationaal orgaan moet dat debat gaan leiden. Het kabinet komt met dit idee, nadat mr. Pieter van Vollenhoven hierover al wat geroepenheeft.
Een breed maatschappelijk debat dus. Daar horen bloggers ook aan mee te doen. Ik val onder de categorie bloggers. Ik weet niet of ik er iets van moet vinden. Graag laat ik me leiden over dit onderwerp door mensen die er verstand van hebben. Juridisch, maar vooral ook ethisch.
Want mag je mensen weigeren om kinderen te krijgen? Wanneer mag je mensen wel hun kinderen onthouden en wanneer niet? Waar ligt de grens tussen wat ‘normaal’ is en wat ‘gewenst’ is? Wie bepaalt trouwens wat gewenst is?
Het lijkt me een aardige discussie. Laat me maar weten wat een goed standpunt is in deze zaak. Maar vooral ook waaróm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten