woensdag 2 mei 2012

2 mei

2 mei 2002. Ik heb net mijn eindexamen van de mavo afgerond. Samen met mijn broers Maarten en Hugo en samen met Klaas en John ben ik in Rotterdam. We maken ons op voor een concert. Mijn tweede concert in Ahoy, mijn eerste concert bij Bob Dylan. Dat is alweer tien jaar geleden.
oor de gelegenheid heb ik de bootleg van die avond opnieuw beluisterd. Wat me opvalt is dat Dylan die avond goed bij stem is. Zo mooi heb ik hem niet meer horen zingen. Althans, niet een heel concert lang. En die akoestische gitaar, alsof die overheersend is, die avond. Meerstemmige zang bij 'Wait for the light to shine' en 'Blowin' in the wind'. Schitterend.
2 mei vorig jaar werd Osama Bin Laden door Amerikaanse elitesoldaten vermoord. Na zo'n tien jaar is een einde gekomen aan 's werelds meest gezochte terrorist. Diezelfde dag reisde ik af naar Oss, naar Jan Marijnissen. Een interview voor Perspex. Een goed gesprek, ik koester warme herinneringen aan “Oss”.
2 mei. Een datum om te onthouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten