maandag 18 maart 2013

Bram Vermeulen op Taizé


Wat heeft Bram Vermeulen te maken met Taizé? Ik had nooit de link gelegd, totdat ik zelf heb meegedaan met de Landelijke Taizé-ontmoeting in Leeuwarden.
In Stenden Hogeschool, een van de locaties waar Taizé zich afspeelde, stonden posters. Op de posters stonden teksten over een bepaald thema. Eén van die thema’s had te maken met sociale interactie tussen mensen.
Sociaal.
En daar komt Vermeulen om de hoek. Een stuk tekst uit zijn lied ‘Testament’. Dood ben ik pas / als jij me bent vergeten.
Een mooie poster. Want door de Vermeulen-poster komen mijn interesses bijeen. Religie (Taizé), poster (creatieve uiting) en literatuur (Vermeulens tekst).
Bram Vermeulen op Taizé zegt daarom misschien meer over mijzelf dan over Vermeulen op Taizé.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten