dinsdag 5 maart 2013

Gitaarjongens


Gisteravond was ik bij het concert Gitaarjongens. Een concept van Henny Vrienten, ex-frontman van Doe Maar. Hij nodigde elf van Neerlands beste gitaristen uit. Daniël Lohues, bijvoorbeeld. Jan Akkerman, uiteraard. Harry Sacksioni. Jan Hendriks. Pablo van de Poel. George Kooymans.
Om maar eens wat namen te noemen.
Hoewel dit alles bij elkaar al een mooi affiche opleverde, was dit het niet wat me trof. Wel trof me het gastoptreden van Eelco Gelling, oud-gitarist van Cuby and the Blizzards. Het kon zomaar Gellings laatste optreden zijn geweest.
Maar wat me evenzeer trof, was dat ik op weg naar het toilet bijna tegen Elly de Waard liep. De Waard is een lesbische dichteres. Zij kende mij niet, ik herkende haar. Dat vond ik grappig.
Wat de avond een bijzondere wending gaf, was dat ik werd gegroet door iemand anders. Nu gebeurt het vaker als ik met Stefan op pad ben, dat ik bekenden tegenkom. Maar deze persoon was toch anders. Hij groette mij. En ik hem weer. Ik wist meteen wie het was. Niet een gitaarjongen. Wel een man met een verhaal over een gitaarjongen.
Tom Egbers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten