zaterdag 9 maart 2013

Gemeentelijke buitendienst


Ruim zes weken heb ik gewerkt als ambtenaar bij de gemeentelijke buitendienst. De schoffelaars, zou je kunnen zeggen. Hoewel het schoffelen niet de hoofdmoot was tijdens de afgelopen anderhalve maand. Vooral perken ophogen met zand, takken en bladeren bijeen rapen, inspecties uitvoeren vormden de dagelijkse bezigheden.
In mijn groep zaten twee collega’s die een geweldige achternaam hadden. Niet dat ze daar iets aan konden doen. Maar het klopte wel. Zoals Jan Veldman, mijn voorman. Zo’n naam verzin je niet voor iemand in de buitendienst. Evenmin die van Johannes Grondsma, de hovenier van de groep.
What’s in a name?
Maar nu is mijn buitendienst voorbij. Ik begin maandag aan iets nieuws. #WijDoenHetZelf heet dat nieuwe project. Veel wil ik er nog niet over kwijt. Want maandag begin ik pas echt. Dit wil ik al wel vast kwijt. Ik krijg nu meer tijd om te schrijven.
Gelukkig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten