maandag 17 juni 2013

ChristenUnie Leeuwarden

Vorige week hield de ChristenUnie Leeuwarden haar algemene ledenvergadering. Tijdens die ALV is de kieslijst vastgesteld. En het verkiezingsprogramma, die nog wel wat moet worden bijgeschaafd. Als lijsttrekker is Frits Rijpma gekozen.
Ik ben ook gevraagd voor de lijst. Als lijstduwer. Ik bezet plaats 16. De kans dat ik in november in de gemeenteraad kom, is dus nihil. Desondanks is mijn naam publiekelijk verbonden aan een politieke partij.
Is het een probleem dat ik als journalist bij een politieke partij zit? Ik denk het niet. Ik beschouw mezelf steeds minder als journalist, maar wel meer en meer als publicist. En de combinatie van publicist en politicus is geen vreemde combinatie.
Wat te denken van bijvoorbeeld Bart Jan Spruyt? Of Myrthe Hilkens. Om maar eens twee namen te noemen. En zo zijn meer mensen die als publicist en als politicus werkzaam zijn.
Plaats 16.
That’s me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten