dinsdag 18 juni 2013

Fietsen

Sinds ik Victor tegenkwam op de Wielerbaan, is mijn leven totaal veranderd. Dat klinkt misschien wat ‘fout’. Zo bedoel ik het ook niet. Dus overnieuw, en een streep door het voorgaande.
Victor, eigenaar van RenJeLekker.nl, heeft iets bij mij in beweging gezet. Namelijk een lifestyle. Een gezonde manier van leven. Dat behelst veel meer dan het half uur bewegen dat we van de overheid krijgen opgelegd.
Nee, gezond leven is een lifestyle. Elke dag goed bewegen. Gezond eten. Letten op je ademhaling. Dat soort onderdelen. En zo kom je er bijvoorbeeld achter dat elke dag een stukje pure chocolade geen probleem is.
Uiteraard geldt ook hier: met mate. Want overdaad schaadt. En wat dies meer zij.
Elke week spreek ik af met Victor. Dan spreken we de week door. De week in soundbites. En we gaan een stukje fietsen.
Nu heb ik wel een fiets, maar die kraakte tot ruim een week geleden. De fiets kraakte volop. Alsof de fiets geen zin had in een goede fietstocht. De ketting had tegenzin. De remmen ook – of nee, die hadden geen tegenzin, die hadden helemaal geen zin. En zo had mijn fiets meerdere ‘pijntjes’.
Tijd dus om naar de fietsenmaker te gaan. Voor een gezonde voorjaarsbeurt.
Toen ik mijn fiets vorige week weer ophaalde, was alsof ik een nieuwe fiets had. Een goede voorjaarsbeurt en ik fietste weer op veertjes.
Ik heb de banden vol met wind. Nee, ik heb ja niets te klagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten