zaterdag 8 juni 2013

You’ve got a friend

Sinds ik in Leeuwarden woon, heb ik een select gezelschap van vrienden opgebouwd. Eén van die Leeuwarder vrienden is Wobbe, uitbater van de Music & Film op de Voorstreek.
Bij Wobbe kom ik vrijwel wekelijks langs. Om een praatje te maken. En soms om een cd of elpee te kopen. Maar een financiële transactie is vaak van ondergeschikt belang. Het gaat bij onze ontmoetingen altijd om een intellectuele transactie.
Een goed gesprek over kerk, staat en maatschappij. Geen enkel onderwerp is een taboe. En dat is prettig. Het zijn juist deze momenten die ik koester.
Vandaag ook weer. Ik kwam even buurten bij Wobbe. Dat ‘even’ werd steeds langer. Ik heb uiteindelijk twee uur in de zaak van Wobbe gestaan. Het voelde alsof ik maar tien minuten binnen ben geweest.

Wat een held, die Wobbe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten