maandag 8 april 2013

Symphonica in Rosso – Anouk


De Haagse zangeres Anouk wordt de hoofdact van Symphonica in Rosso 2013. Zij wordt de achtste artiest die SIR gaat doen. Ik ben benieuwd naar het aantal concerten dat ze in dienst van SIR gaat spelen. Zullen het er twee zijn, of misschien vier? Of haalt ze het record van initiator Marco Borsato (tien keer)?
We zullen het wel zien.
Vooralsnog staat de teller op 1. Woensdag 16 oktober zal het gaan gebeuren.
Bij de laatste editie was ik zelf een bezoeker van de SIR. Samen met Stefan luisterde ik naar de mannen van Doe Maar. Het is mijn derde en laatste Doe Maar-bezoek. De band heeft besloten nu écht te stoppen.
Ik vind het een bijzondere reeks aan artiesten die SIR hebben ingevuld. Marco Borsato, Paul de Leeuw, Sting, Lionel Richie, Diana Ross, Nick & Simon, Doe Maar. En dan nu dus Anouk.
Wonderlijk, omdat ik niet helemaal weet welke criteria worden gehanteerd voor de Symphonica-concerten. Het blijft appels met peren vergelijken, maar Marco Borsato is van een ander kaliber dan Paul de Leeuw. Lionel Richie heeft een andere status dan Nick & Simon. Diana Ross is anders dan Doe Maar. En Sting heeft weinig met Anouk.
Maar dat zeg ik. Misschien dat Marco Borsato, de drijvende kracht achter de concerten in GelreDome, daar heel anders over denkt. Misschien dat hij juist de diversiteit in de muziekwereld wil laten zien. Dat een willekeurige artiest met een groots orkest tot bijzondere dingen kan leiden.
In dat laatste geval is Borsato in zijn missie geslaagd.
Maar toch weet ik het niet helemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten