woensdag 14 september 2011

Alleen

“Wij hebben vandaag ook een aanbieding, vijf stengels voor tweevijftig,” zegt de jongen achter de balie van Bakker Bart. Ik schat hem begin twintig, en onlangs zijn cursus Commerciële Verkoop achter de rug.
“Nee, doe maar gewoon twee,” zegt de dame voor de balie. Haar haar is variërend van donkergrijs tot lichtgrijs. Ze draagt een glimmende regenjas en een paarse ribbroek. “Ik ben maar alleen. En doe maar een aardbeiengebakje.”
Op dat moment heb ik terstond met de vrouw te doen. Ik vind haar zielig, en denk me in dat ze een weduwe is. Niet dat ik aanleiding heb om de vrouw te moeten troosten. Ze zal zich met haar nieuwe situatie wel verzoend hebben.
Maar toch, op zo'n manier in een redelijk volle broodzaak zoiets te moeten meedelen – leuk is anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten