maandag 26 september 2011

Richard

In de pauze van het NoordNederlandsDYLANfestivaL loop ik van de parkeerplaats weer terug naar het muziekterrein. Ik wil bijna oversteken, als ik door iemand wordt aangesproken. “Jij moet Frits Tromp zijn,” zegt de onbekende man.
Ik antwoord instemmend, waarna ik even stil val. Wie is deze man, en waarom ken ik hem niet? Moet ik hem kennen, en waarvan? Gelukkig helpt hij me uit mijn inwendige strijd. “Ik ben Richard, en ik ken je van de blogs van Tom Willems.”
Pfieuw, dat scheelt, het klopt dus dat ik Richard niet eerder heb gezien. We kennen elkaar enkel van het beeldscherm, waarbij hij wel mijn foto heeft gezien, maar ik hem nog niet eerder.
Richard bekent dat hij alleen maar het Dylan-blog leest, maar zelf nooit schrijft. Hij heeft namelijk nooit wat te melden, zegt hij. Vervolgens praten we wat over het festival, over de muzikanten en over het komende optreden van Ernst Jansz.
Na dit korte gesprekje nemen we afscheid. Ik heb weer iemand ontmoet, voor een dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten