zondag 25 september 2011

Ouderling

Een ouderling uit de gereformeerd-vrijgemaakte kerk in Waardhuizen is “ontslagen”. Als catecheet zou hij over de scheef zijn gegaan, nadat hij eerder als wethouder een vergelijkbare fout zou hebben gemaakt.
Ik vind dit jammer, want het incident komt behoorlijk dichtbij. De kerk stond al in een negatief daglicht na het seksueel misbruik in de Katholieke Kerk. Als protestant bleef die situatie redelijk op afstand, hoewel 'de kerk' (en ik geloof in de algemene kerk) wel beschadigd was.
Nu is ook een kerk uit mijn kerkverband beschadigd. Wat zal dit voor de toekomst betekenen? Zal deze zaak de deksel van de beerput openen? Krijgt de gereformeerd-vrijgemaakte kerk zijn eigen seksueel misbruik-affaire?
De tijd zal het leren. Tot die tijd houd ik mijn hart vast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten