dinsdag 6 september 2011

Duurzame dinsdag

Het is vandaag 'Duurzame Dinsdag'.
Het zou volledig langs me heen zijn gegaan, ware het niet dat mijn journalisten-agenda deze dag heeft genoteerd. Toch prettig om te weten, dat we vandaag stil staan bij alle duurzame alternatieven in de wereld. Fijn dat een koffertje met die alternatieven wordt aangeboden aan staatssecretaris Henk Bleker.
Ik weet dat ik wat cynisch klink. En zo bedoel ik het helemaal niet. Want het is goed dat we op de alternatieve en duurzame toer gaan. Reductie is niet de heilige oplossing. Met vermindering van het verkeerde, los je het verkeerde nog niet op. In het kader van rentmeesterschap mogen we best iets doen voor de wereld.
Maar toch, om nou voor alles wat je doet een speciale dag uit te roepen...?
Als ik het niet had geweten, zou ik vandaag misschien geschreven hebben over mijn Hema-ontbijt. Of over de E&R-vergadering. Of over het feit, dat twintig jaar geleden Leningrad weer Sint-Petersburg werd. Of dat...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten