zondag 18 september 2011

De smaak van de macht

'Ik zie Geert Wilders nog op de drempel van mijn kamer staan. Hij zegt: “Mijn naam is Wilders” en dan realiseer ik mij, dat ik hem nog nooit gesproken of gezien heb en dat ik meteen het ijs moet breken. Dus ik loop op hem toe en zeg: “Mijn naam is Ruud Lubbers en als u het goed vindt gaan we elkaar tutoyeren”, en even later zit ik tegenover hem en hebben we meteen een gesprek.'
Ruud Lubbers, pagina 86

Maar u bent niet aan uzelf gaan twijfelen van: wat heb ik fout gedaan?
'Ach, fout gedaan. We wisten dat het een lastige periode zou worden, ik heb er welbewust voor gekozen, ik heb me volledig gegeven in de campagne, meer zat er niet in.'

Het straalt toch op je zelf af?
'Ik ben niet met mezelf bezig.'
Jan Peter Balkenende, pagina 131
Uit: Annemarie Gualthérie van Weezel – De smaak van de macht, Gesprekken met oud-premiers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten