donderdag 8 september 2011

Woedende bloggers

Tot niet zo heel lang geleden blogde ik via Web-log. Ik ontdekte deze blog-site, nadat iemand anders daar ook gebruik van maakte. Een handig blog, eenvoudig in gebruik. Na wat blogs op vriendennetwerk Hyves, stapte ik in 2007 over op Web-log. Ik schreef er regelmatig op; sinds ik was afgestudeerd publiceerde ik zelfs dagelijks een pennenvrucht.
Web-log, onderdeel van media-bolwerk Sanoma, kondigde begin van de zomer keurig aan dat zij gingen verhuizen. Een nieuwe server en een nieuw blog-programma vormden het nieuwe beloofde land. De verhuizing zou één dag wat problemen kunnen veroorzaken, maar dankzij de goede voorbereiding bleven de verwachte problemen beperkt.
De verhuizing bleek echter een utopie. Die ene dag dat mijn web-log (samen met al die anderen) offline zou zijn, duurt langer dan 24 uur. Sterker nog, zelfs nu is mijn oude blog niet toegankelijk. Geen wonder dat een aantal bloggers klaagt in dagblad De Pers.
Ik ben in ieder geval overgestapt op Blogspot. Want het wachten op Web-log duurt me te lang. Ik moet dagelijks kunnen bloggen. Dat Sanoma de boel niet op orde heeft, is voor mij geen excuus. Je mag van zo'n groot bedrijf meer verwachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten