donderdag 7 juni 2012

Blokhuispoort


Gisteravond reed ik met de trein naar huis. Ik had een gezellige avond in MariĆ«nberg en Hoogeveen gehad. In mijn aantekeningenboekje maakte ik een notitie over de Blokhuispoort in Leeuwarden.
Deze voormalige gevangenis is een historisch pand, een monument naast de binnenstad. In de status waarin ik het gebouw heb leren kennen, is het een museum. Daarom is het goed te bezoeken, ook voor een nieuwe Leeuwarder als ik.
Vanmorgen ben ik gaan zoeken op internet naar de openingstijden van de Blokhuispoort. En natuurlijk de prijzen, et cetera. Zulke feiten zijn prettig om van tevoren te weten.
Maar wat schetst mijn verbazing? Op de site is gisteravond, om 23 uur, een persbericht geplaatst. Met het bericht dat de Blokhuispoort gaat sluiten. Per direct; vandaag is begonnen met het leeghalen van de oude gevangenis.
Om 23 uur is het bericht geplaatst op de site. Rond diezelfde tijd fietste ik langs de Blokhuispoort. Met in mijn gedachten de belofte om op korte termijn binnen die poort te gaan kijken.
Dat zit er dus niet meer in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten