zaterdag 23 juni 2012

CityProms

Eigenlijk bij toeval kwam ik uit op het Oldehoofsterkerkhof. Dit plein ligt in de schaduw van de Oldehove, de scheve toren van Leeuwarden. Op het podium was een voorstelling aan de gang, waarbij twee boezemvrienden een talentenjacht doen. Als duo willen ze optreden met het Noord Nederlands Orkest. Maar door de presentatoren worden de twee vrienden uit elkaar gespeeld. Maar gelukkig, aan het einde van de voorstelling zijn de twee weer boezemvrienden en maken ze samen deel uit van het NNO.
Wanneer ik na afloop weer terugloop naar huis, wordt ik aangehouden door een man aan een houten stamtafel. Hij staat daar met twee dames. Met zijn drieƫn discussiƫren ze over wie in de kwartfinale staat vanavond. Volgens de meneer is het Frankrijk tegen Engeland, volgens een van de vrouwen is de tegenstander van Frankrijk niet Engeland maar Spanje. Ik zeg dat ik het even moet opzoeken en pak mijn telefoon erbij.
Terwijl ik via google vind dat Frankrijk en Spanje tegenover elkaar staan, wordt de weddenschap tussen meneer en mevrouw kracht bij gezet met een fles wijn. Ik antwoord dat mevrouw gelijk heeft. Die meneer verliest zijn fles wijn. Ik feliciteer mevrouw en wens ze een goede avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten