vrijdag 15 juni 2012

Kieslijst ChristenUnie

Vandaag heeft de ChristenUnie de concept-kieslijst bekend gemaakt. Een lijst waarin ervaring en nieuwe gezichten een mix vormen. Arie Slob, Joël Voordewind en Carola Schouten op de eerste drie plekken. Gert-Jan Segers (4) en Herman Wegter (7) zijn mensen in de categorie 'Nieuwe gezichten'.
Een mooie lijst. Gert-Jan Segers, een innemend figuur. Ik heb hem in het najaar gesproken voor de Perspex. Het is een man waar je je gauw op je gemak voelt. Iemand die je er zeker bij kunt hebben. Net als Anja Haga, fractievoorzitter van Statenfractie Fryslân. Inhoudelijk sterk.
Herman Wegter, EO-knuffelbeer, is ongetwijfeld gekozen om 'seculiere' stemmen te trekken. Een bekende naam in de televisie-wereld. Hugo Scherff op plaats 18, als vertegenwoordiger van PerspectieF. Een jongen die prima leiding kan geven aan ALV's. Maar die ook tevreden is met zichzelf.
Voormalig Kamerlid Ed Anker op plaats 44, wel een erg lage plek voor de gedreven politicus. Maar aan de andere kant, nu hij net wethouder is, heeft hij wel iets anders te doen. Ron de Rover op plek 37, de huidige voorzitter van Stichting TijdVoorActie. Dominee Arie van der Veer op plaats 50, als hekkensluiter.
Natuurlijk mis ik namen. Vanuit de Provinciale Unie hebben we een aantal namen voorgedragen. Maar laat ik die namen niet noemen. Het is aan de selectie-commissie om de juiste mensen te kiezen. Op dit moment waren deze vijftig namen de meest geschikte.
Nee, ik mis mezelf ook niet. Ik moet er niet aan denken om de Kamer in te gaan. De inhoudelijke politiek is niet aan mij besteed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten