dinsdag 25 september 2012

Snelle kassa


Ik sluit aan bij de rij in de supermarkt. Eén kassa is open, maar ik zie dat de tweede kassa ook opengaat. 'U mag hier ook wel komen,' zegt het kassa-meisje. Een wat oudere heer en twee dames van eind veertig, begin vijftig, die voor mij in de rij staan, gaan naar de net geopende kassa. Ik voeg mij bij de 'oude' rij.
Maar de achterste vrouw van de twee, die net naar de nieuwe kassa gingen, gaat het allemaal te traag. Nog voor ze daadwerkelijk de boodschappen op de band heeft gelegd, wisselt zij van rij. Toch maar de oorspronkelijke kassa gebruiken. Die lijkt sneller te gaan.
De twee dames wisselen nog een gemaakt-ontspannen lach uit. Ik sluit me aan bij de nieuw-geopende kassa, in de veronderstelling dat de spijtoptant eerder aan de beurt is dan ik.
Maar als ik heb afgerekend en mijn boodschappen in de tas stop, zie ik dat de vrouw die wisselde tussen de twee kassa's, nog aan het afrekenen is. Tjah, haastige spoed...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten