zondag 22 juli 2012

Bidstond

Vandaag eindigt de Tour de France. Na zo’n 3400 kilometer fietsen heeft Bradley Wiggins dan de beroemde Gele Trui naar het Verenigd Koninkrijk gewonnen. Als eerste Brit mag hij die trui mee naar zijn land nemen.
Gefeliciteerd.
Ik heb vandaag een hele andere tocht gemaakt. Vanmorgen vroeg stapte ik in de auto naar Mariënberg. Dominee Van Tuil preekte in het kader van de Bidstond voor Project Beerze. Een mooie preek, die goed aansloot bij het thema ‘Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder’.
Vervolgens ben ik wezen eten bij Heddie en zijn gezin. Gezellig, om zo op deze manier een familie te ontmoeten die zich actief inzet voor het Project. Ik geniet ervan om zo het contact te onderhouden.
Daarna door naar Tanja, een glaasje drinken om mijn aanwezigheid te bewijzen. Ik had haar tijdens het koffiedrinken wel gezien, maar niet echt gesproken. Vandaar. Aansluitend de mappen van het project, voor de evaluaties, bij Erik en Margeke afgeleverd. Zij kunnen vrijdag aan de slag.
Tussendoor nog gebabbeld met Bram, die ooit naar Australië “vluchtte”. En met Wietze. En Anneke. Bidstond, behalve de start van het project ook een groot sociaal gebeuren.
Mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten