donderdag 12 juli 2012

Vroeger, als meisje...


Het is ongepast om persoonlijke gesprekken af te luisteren. Maar een enkele keer vang je onbewust iets op. Zeker niet als het een gesprek bij het UWV is. Als een gesprek is afgelopen en de twee gesprekspartners nemen afscheid, dan hoor je ze nog wel. Of juist aan het begin, “Meneer De Vries? Ja, dag. Loopt u maar mee, hoor!”

Vanmorgen ving ik een zin op. Eentje maar. Wel een zin die me intrigeerde. Waar zonder meer een verhaal achter zit. Een verhaal wat ik niet ken, en waarschijnlijk ook niet heel gauw zal kunnen achterhalen. Misschien maakt die omstandigheid die zin juist wel heel mythisch.

Ik hoorde een neutrale mannenstem zeggen:

“Vroeger, toen ik nog een meisje was, heb ik wel productiewerk gedaan, heb ik aan de lopende band gestaan.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten