dinsdag 25 oktober 2011

Algemene begraafplaats

Ik sta bij de Algemene Begraafplaats in Zwolle. Het is de halte bij Matthijs, waar net een BeerzeBestuursvergadering is geweest. Aan het begin van de avond ben ik aan de overkant uitgestapt, en 9292ov.nl geeft deze kant van de weg aan als vertrekpunt naar het station.
“Meneer, meneer!” hoor ik vanaf de overkant roepen. Ik zie een man die zijn hond uitlaat, en hij staat naar mij gericht. “Die bus rijdt al maanden niet!” Dat vind ik raar, en wil dat de meneer ook uitleggen.
De man loopt de straat over naar me toe, om het gesprek te vergemakkelijken. We praten erover dat de overkant van de bushalte wel werkt, en dat deze kant ook door 9292ov.nl wordt aangegeven. De meneer vertelt dat de bus hier niet langskomt, maar wel bij de halte om de hoek. Bij de stoplichten rechtsaf en dan nog vijftig meter.
Ik bedank de man en loop naar de genoemde bushalte. Het blijkt de Thomas á Kempis te zijn, de halte op de straat, die vernoemd is naar de bekende katholiek. Een paar minuten later komt daar de bus aan. Met dank aan die meneer heb ik niet op niets gewacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten