woensdag 26 oktober 2011

Knopfler bij Dylan

Vorige week was ik bij het concert van Bob Dylan. In het voorprogramma stond Mark Knopfler, die wel goed was, maar nergens overtuigde. Alsof hij niet durfde te spelen, zoiets. Een paar avonden ervoor speelde Knopfler één lied mee bij de set van Dylan. Natuurlijk hoopte ik dat we in Rotterdam ook zo'n cadeautje mochten krijgen. Dat bleek niet het geval, Dylan is Sinterklaas niet.
Toch is het een beetje zuur, als je bedenkt dat Knopfler tijdens de tour steeds vaker bij Dylan op het podium verschijnt. Gisteravond zelfs bij de eerste vijf nummers, een-derde van het optreden. Knopfler heeft twee avonden eerder zelfs meegespeeld met 'Blind Willie McTell', het lied uit 1983 van Dylan-Knopfler.
Voel ik me dan toch benadeeld? Ik had het wel leuk gevonden als Knopfler ook in Rotterdam bij Dylan op het podium was gekomen. Maar dat is niet het geval geweest. Ik mis het niet, maar op sommige momenten vind ik het wel jammer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten