vrijdag 14 oktober 2011

Ook voor vrouwen

Gisteravond ben ik naar Nico Dijkshoorn en Leon Verdonschot geweest. Ze traden op in poppodium Hedon in Zwolle. Wat heb ik me vermaakt, en genoten. Vooral die Dijkshoorn, wat een muzikant! Hij zingt en speelt gitaar alsof hij de hele dag niets anders doet.
Ik kan nu een uitgebreide recensie schrijven, maar dat doe ik niet (ik heb dat al gedaan, namelijk). Wat ik één van de mooiste momenten vond, was het verhaal van Verdonschot over John Hiatt. De muzikant was namelijk te gast bij Keith Bakker in een van zijn afkickklinieken. En Verdonschot was daarbij.
Het leverde een emotioneel verhaal op, waarin Hiatt vertelde over zijn verslaving en hoe hij die overwon. Nadat hij een liedje had gespeeld, vroeg een meisje uit de kring of hij ook die zanger was van 'Have a little faith in me'. Nadat Hiatt dit bevestigde, vertelde het meisje dat haar moeder (net als zijzelf ook verslaafd) dat liedje altijd zong als ze dronken aan de keukentafel zong.
Hiatt besloot dat lied ook te spelen voor die groep verslaafde jongeren. Sindsdien was het lied anders geworden. Hiatt moest daarna weer weg, om te soundchecken in Carré voor een optreden. Denvis en The Hank Five speelden 'Have a little faith in me' op een bijzondere manier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten