zondag 23 oktober 2011

Dylan-boek

Mijn tweede boek is af. 'Gisteren is een herinnering' heet het en gaat over de afgelopen tien jaar waarin ik Bob Dylan heb leren kennen. Dat klinkt nog wat vaag, dat geef ik toe. Welnu, een kleine toelichting.
Tien jaar geleden, toen al-Qaida in het WTC vloog, verscheen Dylan's cd “Love & Theft”. Dat was mijn eerste zelfgekochte Dylan-cd. Een paar maanden later was ik bij Dylan's concert in Ahoy. Het was een ommekeer, sindsdien ben ik Dylan gaan volgen.

Toen Evert me aanspoorde een boek te schrijven over Dylan, was het vrij gauw duidelijk dat ik iets met die tien jaar wilde doen. En ook dat het iets persoonlijks moest zijn – biografieën waren er al in overvloed, overzichten eveneens. Ik besloot tot tien jaar herinneringen.
Daar is 'Gisteren is een herinnering' uit voortgekomen. Morgen, maandag, stuur ik het manuscript naar de uitgever. Dan volgt het hele proces van controle, opmaak, vormgeving, drukken, presentatie, en wat al niet meer.
Spannende weken dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten