zondag 2 oktober 2011

ChristenUnie Fryslân

Ik sta na afloop van de afsluitende bijeenkomst in de Broederkerk, te genieten in de zon. De Schooldag is ten einde, en ik maak me langzamerhand op voor een barbecue in Dedemsvaart – een reünie van mijn E&R-week.
Op dat moment komt iemand op me af, en lijkt me aan te willen spreken. “Een bekend gezicht uit Heerenveen, als ik me niet vergis,” zegt de man. Ik herken hem, ik heb niet zo lang geleden met hem gepraat. Over politiek, we kennen elkaar via de regionale ChristenUnie-bijeenkomsten.
Hij vraagt me of ik interesse heb om wat binnen de afdeling Fryslân te doen. Om de jongerenafdeling op te zetten. Er zijn wel initiatieven, maar dat hangt voornamelijk samen met enthousiaste studenten. Daar is niets mis mee, maar wat gebeurt er als die studenten weer de provincie verlaten?
Na hierop positief te hebben gereageerd, word ik gevraagd voor een taak in het Friese bestuur. Als contactpersoon met de PerspectieF, de landelijke jongerenorganisatie van de ChristenUnie. Ook hier antwoord ik positief op, waarna ik mijn contactgegevens uitwissel.
Een Schooldag als netwerkmogelijkheid, eigenlijk heel logisch. Ik had nog lang de zomer in de bol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten