woensdag 12 oktober 2011

Herberg de Troost – Verder naar vroeger

De buitendeur staat open
daar waar ik ben opgegroeid
vroeger is hier afgedropen
de blauwe regen uitgebloeid

daar was ooit het grote buiten
herten, eenden, goudfazant
daar klom ik toen uit de kluiten
bovenop het glooiend zand

Daydream believer
and a homecoming Queen
oeit wear ik schriever
dan bin ik noeit mier allien
dan bin ik noeit mier allien

hier werd veel te hard gereden
op deze kruising, altijd raak
geluiden uit een ver verleden
gierend remmen, dof gekraak

een bladerdak op diepe kuilen
ingang van onze geheime hut
om bij onraad in te schuilen
tegen vijanden beschut

Daydream believer
and a homecoming Queen
oeit wear ik schriever
dan bin ik noeit mier allien
dan bin ik noeit mier allien

daar zaten wij, zonder zorgen
in de verte moeders stem
en we spraken af voor morgen
chocomel, boterham met jam

Daydream believer
and a homecoming Queen
oeit wear ik schriever
dan bin ik noeit mier allien
dan bin ik noeit mier allien

© Jack Poels, Herberg de Troost, 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten