vrijdag 16 december 2011

Heerenveens Dictee

Koppeltekens in het woord, of juist niet? Moet je een hoofdletter gebruiken, of is dat bij dit woord niet nodig? Hoe zat het ook alweer met de trema's boven letters? Het Groot Dictee der Nederlandse Taal, met spreekstalmeester Philip Freriks, is een jaarlijks hoogtepunt voor schrijvers en BN'ers (en BV's).
Vorig jaar werd in Heerenveen een lokaal Dictee gehouden. Ik heb er aan meegedaan, als semi-bekende inwoner van Heerenveen. Toen heb ik niet gewonnen. Dit jaar wilde ik weer meedoen, om nu wél te gaan winnen. Nauwlettend heb ik de plaatselijke en lokale kranten in de gaten gehouden.
Maar hoe ik ook keek, niets een aankondiging van een nieuw Heerenveens Dictee. Navraag bij een organisator leerde me dat er dit jaar geen Dictee komt. Dus geen kans om voor de titel te gaan.
Nu maar hopen dat in 2012 wel een Dictee wordt gehouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten