donderdag 22 december 2011

Pieter Bas

Pieter Bas heet het softwaresysteem waarmee wij bij Omrin mee werken. Het is Pieter Bas voor en Pieter Bas na. Pieter Bas Automatisering is vernoemd naar de oprichter, Pieter Bas Buskens. Samen met zijn broer Hans vormt Pieter Bas de directie van zijn bedrijf.
Toen ik vorige week voor het eerst hoorde over Pieter Bas, moest ik gelijk denken aan het debuut van Godfried Bomans. Ik vroeg me af of het softwaresysteem vernoemd was naar dat boekje van Bomans. Dat bleek niet het geval. Tenminste, niet direct. Misschien dat pa en ma Buskens grote fans waren van Bomans – dat heb ik niet kunnen achterhalen.
Vandaag is het veertig jaar geleden dat Godfried Bomans overleed. Het weekje op de Rottumerplaat heeft hem waarschijnlijk de das omgedaan. Daarmee is een bijzonder schrijver gestorven. Een bijzonder humoristische auteur.
Pieter Bas – gelukkig hebben we de namen nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten