zaterdag 31 december 2011

Jaaroverzicht 2011

Een vooruitblik voor 2011. Nu ik dat terug lees, merk ik hoe globaal ik ben geweest. Mijn vooruitblik was weinig concreet. Dylan zeventig, ontwikkelen als journalist, Perspex'en, weinig écht te melden. Dat zeg ik nu, in retrospectief.
Want er is wel degelijk iets te melden over het afgelopen jaar. Dat tante Adrie overleed op de eerste zondag van het jaar. Dat ik vorig jaar werkte op de klantenafdeling van Essent, maar al spoedig via de achterdeur vertrok – om vervolgens een maand of tien thuis te moeten zitten.
Dit jaar was het jaar waarin ik daadwerkelijk hoofdredacteur van de Perspex ben geweest. Vier nummers hebben we naar de leden gestuurd. Het eerste nummer met Otto van der Galiën, oud Statenlid van de ChristenUnie/SGP-fractie in Fryslân, nu de fractievoorzitter van de Friese PVV. Dit jaar hebben we met de Perspex ook een nieuwe vormgeving genomen. We zijn altijd in beweging bij PerspectieF.
Bob Dylan trad dit jaar op in China. Naar verluidt zou Dylan onder censuur hebben gestaan, wat hij zelf heeft ontkent. Afgelopen oktober trad Dylan op in Nederland, met Mark Knopfler in het voorprogramma. En Dylan heeft dit jaar een boekencontract getekend voor zes boeken.
Een andere Bob kwam ook naar Nederland, maar lijkt minder succesvol. Bob Geldof trad op in Franeker, en moest zijn optredens in Amsterdam en Hoogeveen afzeggen vanwege gebrek aan belangstelling.
Dit jaar verschenen twee boeken van mijn hand: Uit Zeeland Zeeuwse Laarzen en Gisteren Is Een Herinnering. Het eerste boek is een verhalenbundel met blogs en artikelen uit de afgelopen vijf jaar. Gisteren Is Een Herinnering is een boek over Bob Dylan.
Sinds november ben ik kandidaat-bestuurslid voor de Provinciale Unie van ChristenUnie. Mijn portefeuille is PerspectieF en secretaris.
Wat niet onvermeld mag blijven, is mijn humorvolle vermelding in het Nederlands Dagblad. Ik heb in januari een gedicht ingestuurd over het thema Nacht. 'Van Rijn' heette mijn gedicht, en ging als volgt:

De nacht
wacht

Er zijn nog meer gebeurtenissen, groot of klein, die het afgelopen jaar zijn gebeurd. Soms was het de moeite waard om over te bloggen. Soms nauwelijks. Het is mij gelukt om ook dit jaar minstens eenmaal per dag een blog te schrijven – met uitzondering van de E&R-weekenden, E&R-week en de retraite-week.
Moet er nog iets over 2011 gezegd worden? Ik denk het niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten