dinsdag 27 december 2011

Lopend bellen


Ik betrap me er zelf vaak op. En ik signaleer het bij anderen. Sinds de komst van de mobiele en draagbare telefoon is het zittend bellen een uitstervend verschijnsel. Nee, er moet gelopen worden tijdens een telefoongesprek.
Vreemd, want lopen is een extra activiteit. En als er iets is wat ik niet goed kan, is het twee dingen tegelijk. Lopen en bellen, dus. En toch doe ik het. Een onweerstaanbare drang maakt me meester, ik kan het niet bedwingen.
Maar maak het niet groter dan het is, het is geen topsport. Lopen tijdens het bellen verhoogd niet de conditie, evenmin val je er kilo’s van af.
Wellicht dat het lopen te maken heeft met een soort afleiding. Dat je ondertussen wat anders doet. Vergelijkbaar met het in je handen houden van een pen. En daarbij, lopen verhoogt wel mijn creativiteit. Dus dat compenseert dan weer de vreemde gewoonte om te lopen tijdens het bellen.
Hoor je dus tijdens een telefoongesprek met mij iets nieuws, iets creatiefs, dan ben je telefonisch getuige van een nieuw idee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten